OHJEET
SOPIMUS & PALVELUEHDOT


RB limo Kotka


Copyright  © Taxi Ollil  |  Kaikki oikeudet pidätetään


Ohjeet ja linkit:



Sopimus & palveluehdot:


  


Ennakko/palvelu/varausmaksun asettamista voidaan pitää kohtuullisena elinkeinonharjoittajan näkökulmasta, koska yrityksen on maksulla pyrittävä varmistamaan liiketoimintansa. Ennakkomaksulla katetaan osittain ennakkoon tehdyistä selvitys- ja varaussuunnitelmista aiheutuneita pakollisia työ ym. kuluja mm. kuljettajien ja kaluston saatavuuksien selvitykset sekä sitovat varaukset.

Varaus-ennakkomaksun maksamista pidetään asianmukaisesti syntyneenä sopimuksena, joka sitoo sen osapuolia. Maksettu varausmaksu on sama kun ennakkomaksu joka vähennetään lopullisesta sovitusta kokonaiskuljetushinnasta.


Limousine kuljetusten varauksien sekä kuljetusten rajallisen jälleenmyynti mahdollisuuden takia tilaajan/asiakkaan ennakko-varausmaksua ei palauteta, mikäli tilaaja tai asiakas peruu kuljetuksen tai siihen mahdollisesti liittyvät palvelut.

Koskee kaikkia yrityksen premium-limousine-linja-autokuljetuksia jotka on varattu - vahvistettu suullisesti tai kirjallisesti (esim. sähköposti).


Yritys ottaa toistaiseksi  vain ennakkotilauksia. Tilaukyselyt voi tehdä tilauslomakkeilla.  


Ennakkotilausten hinnan määräytyminen kerrotaan asiakkaalle aina kuljetus- ja tapauskohtaisesti voimassaolevien lakien mukaisesti.


Hinnan määräytymiseen vaikuttavia asioita mm:


– Käytetty ajoneuvo: limousine, henkilöauto, linja-auto, suuri esteetön ajoneuvo/pyörätuolipaikkojen tarve tai paaripaikkojen tarve.


– Ajankohta: arki, viikonloppu, juhlapyhät, aamu/päivä/ilta/yöaika.


– Kuljetuskaluston ja kuljettajan saatavuus: Kuljettajia ja kuljetuskalustoa on pienessä yrityksessä rajallinen määrä.


(kuljettaja-aikataulujen ja kalustovarausten toimivuuden takia ennakkovaraukset limousine kuljetuksiin)


Matkan hinta perustuu aina erillisen tarjouksen mukaiseen hintaan. Minimi kuljetusaika on 1h limousine ja premiumkuljetuksissa..


 


Kuljetusten maksaminen:


Kuljetusten maksun ajankohta riippuu tilaus/vahvistusajankohdasta.


Kuljetusten varaus-, ennakko, palvelumaksua tai näihin rinnastettavaa maksua ei palauteta, jos asiakas/tilaaja peruu varauksen kuljetuksen vahvistuksen jälkeen. 


Varausmaksun maksamista pidetään asianmukaisesti syntyneenä sopimuksena, joka sitoo sen osapuolia. Maksettu varausmaksu on sama kun ennakkomaksu joka vähennetään lopullisesta sovitusta kokonaiskuljetushinnasta.



Kuljetuksen peruutus , limousine vip-kuljetukset:


Kuljetuksen peruutus Taxi Ollil toimesta


Taxi Ollil noudattaa yli kaksi vuorokautta kestäviin matkoihin ja kuljetuksiin yleisiä valmismatkaehtoja. Nämä 30.6.2009 hyväksytyt sopimusehdot ovat Suomen matkatoimistoalan liitto ry:n ja kuluttaja-asiamiehen neuvottelemat.


Kuljetuksen järjestäjällä (Taxi Ollil) on oikeus peruuttaa matka/kuljetus tai ajoneuvon varaus, jos matkan/kuljetuksen ennakko- tai varausmaksua ei ole maksettu eräpäivään mennessä tai yhteydenotoissa kerrotun maksuajankohdan tai päivän ylittyessä.


Em. tilauksen/kuljetuksen peruutuksesta mahdollisesti johtuen syntyneistä kustannuksista vastaa asiakas/tilaaja (hotellihuoneiden, teatterilippujen ym. varaukset tai näihin rinnastettavat varaukset). 


Matkan peruutukset tulee tehdä aina kirjallisena.

 

Mahdollisten äkillisten sairastapausten peruutukset käsitellään lääkärintodistuksen perusteella (varaus-ennakkomaksua ei palauteta).


Kuljetusten erityisehdot alle kaksi vuorokautta kestäviin kuljetuksiin ja matkoihin:


Premium-erikoiskaluston (limousinekalusto) ja erikoiskuljetusten varauksien sekä kuljetusten nopean jälleenmyynnin haasteellisuuden takia tilaajan-asiakkaan ennakkomaksua/varausmaksua ei palauteta, mikäli tilaaja tai asiakas peruu kuljetuksen tai siihen mahdollisesti liittyvät palvelut  syistä riippumatta.


Koskee kaikkia premium-limousinekuljetuksia: Kuljetusten varaus-, ennakko, tai näihin rinnastettavaa maksua ei palauteta, jos asiakas/tilaaja peruu varauksen myöhemmin.


Kuljetuksen peruutuksesta mahdollisesti johtuen syntyneistä kustannuksista vastaa asiakas (hotellihuoneiden, teatterilippujen, tilavuokraukset ym. varaukset tai näihin rinnastettavat varaukset).


Matkan hintaa ei hyvitetä, jos matka peruuntuu matkustusasiakirjojen, matkatavaroiden, tietoliikenneongelmien tai yhteyksien, myöhästymisien,  (esim. passi, viisumi) puuttumisen tai matkustajan tai kolmannen osapuolen virheellisen toiminnan vuoksi.


 Kun matkan varauksen tekeminen on saatu päätökseen, varausta ei voi peruuttaa eikä siitä voi saada maksunpalautusta muuten kun yllä olevin ehdoin. Teemme parhaamme, että sovitut kuljetukset järjestetään, tarjoamme maksunpalautuksen yllä olevin ehdoin tai vaihtoehtoisen matkustusjärjestelyn. 

 

Varausmaksun takaisinmaksun pyyntö tapahtuu aina sähköisesti (sähköpostilla) ilman Taxi Ollil erillistä  tietojen pyyntöä. Asiakkaan pyynnössä on oltava seuraavat tiedot:


– Mikä matka peruuntui


– Matkan varaajan tiedot (nimi. osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite)


– Tilinumero


Edellä mainittujen tietojen puuttuminen voi hidastaa tai jopa estää asian käsittelyn.


 


Lahjakortti


Lahjakortti on voimassa 2kk ostohetkestä laskettuna.


Lahjakortti toimitetaan sähköpostitse maksajan antamaan sähköpostiosoitteeseen kolmen arkipäivän kuluessa maksutapahtuman jälkeen.


Lahjakortti toimitetaan sähköpostissa liitetiedostona muodossa .pdf.


Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.


Lahjakortin suoritettava ajoaika on ajokaluston talleilta-talleille.

Lahjakortin aika tai km määrien ylittyessä jokaiselta seuraavalta alkavalta tunnilta on korvaus  90€/h.


Käyttämättä jäänyttä lahjakorttia ei hyvitetä tai maksua palauteta.


Lahjakortin lähettäjä ei vastaa mahdollisista toisen tai kolmansien osapuolien sähköpostiohjelmien, datasiirtojen tai näihin kuuluvien tekniikoiden toimivuudesta.


 

Aikataulut ja ajat


Matkustaja on velvollinen saapumaan suullisesti tai kirjallisesti sovittuun kuljetuksen lähtöpaikkaan hyvissä ajoin ennen lähtöä (väh. 15min.). 


Näin matkustajalla on riittävästi aikaa matkatavaroiden käsittelyyn, istumapaikan valintaan  ja näin estetään kuljetuksen myöhästymiset. Matkustajan velvollisuus on tarkastaa mahdollisesti muuttuvat aikataulut, sekä kaikki annetut tiedot on juuri ne tiedot, joita kuljetuksen järjestäjä tarvitsee matkan sujuvaan toteutumiseen. Matkustajan on epäselvissä tilanteissa selvitettävä itse matkustamiseen tarvittavat aikataulut ja lähtöpaikat.


Taxi Ollil ei vastaa matkustajan viivästyksistä, myöhästymisestä tai siihen liittyvistä vahingoista, matkustajalle tai kolmannelle osapuolelle.


Muussa kuin kertakuljetuksissa on matkustajan otettava kuljettajan yhteystiedot, jotka ovat yleisesti esillä ja näkyvillä auton etuosassa.


Mikäli matkustaja myöhästyy sovitusta lähtöpaikasta tai lähtöajasta, on kuljettajalla oikeus noudattaa sovittua matkustusaikataulua ilman myöhästynyttä asiakasta. Asiakkaalla tai kuljetuksesta myöhästyneellä ei ole oikeutta maksujen palautukseen eikä välillistä tai epäsuoraa korvausmahdollisuutta myöhästymiseen liittyen. Taxi Ollil ei ole vastuussa ylimääräisestä vaivasta, menetyksestä tai korvattavuuteen rinnastettavasta asiasta, jos asiakas tai matkustaja ei voi osallistua näiden ehtojen nojalla kuljetuksiin. 


Taxi Ollil ei vastaa matkan viivästyksistä tai keskeytyksistä sekä siihen liittyvistä vahingoista, jotka johtuvat hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä. Vahingoiksi tai esteeksi katsotaan esim. tietyöt, onnettomuudet, sähkö- ja tietoliikenne ongelmat,  kuljetuskaluston odottamattomat laite tai konerikot, toimimattomuus tai muu tekninen odottamaton vika. Laite ja konerikko tapauksessa Taxi Ollil pyrkii järjestämään kaikin keinoin korvaavan kuljetuksen. Korvaavan kuljetuksen odottelusta Taxi Ollil ei voi korvata menetettyä aikaa tai tästä johtuvaa välillisestä tai epäsuoraa vahinkoa asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle. Taxi Ollil vastaa vahingoista, joiden osoitetaan johtuvan sen omasta tahallisesta tai törkeän tuottamuksellisesta menettelystä.


Yrityksen (Taxi Ollil) vastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa kuitenkin aina enintään matkustajan maksamaa matkaa vastaavaan summaan. Taxi Ollil:llä on oikeus veloittaa lisäkustannukset, jotka aiheutuvat asiakkaan väärästä toiminnasta, antamista vääristä tiedoista tai muusta näihin rinnastettavista syistä.

Kuljetuskaluston vahingoittaminen, likaaminen tai näihin rinnastettava toiminta on aina asiakkaan/tilaajan korvattavissa koskien myös kolmannen osapuolen laskutusta em. tapahtumissa(siivous, korjaus ym.).


force majeure:

Taxi Ollil ei vastaa vahingoista lausekkeen ylivoimaisesta esteestä johtuen, force majeure. Se koskee kaikkia tilanteita, jossa Taxi Ollil ei pysty pysyvästi tai tilapäisesti täyttämään velvoitteitaan ulkopuolisen, yllättävän, ja ennakoimattoman esteen vuoksi eikä yrityksellä tai yrityksen edustajalla ole mahdollisuuksia torjua estettä. 


 


Matkatavarat


Matkatavarat tulisi merkitä nimilapulla. Tavaratiloihin ei saa laittaa arvoesineitä. Tavaratiloihin saa laittaa ja sieltä saa ottaa matkatavaroita vain auton kuljettaja. 


Arvokasta omaisuutta tai tavaraa ei saa jättää yksin vartioimatta. Mikäli matkan aikana häviää tavaraa ei Taxi Ollil vastaa näistä menetyksistä. Menetykset koskevat rahaa, elektroniikkaa, puhelimia, tietokoneita, asiakirjoja, maksumääräyksiä, todistuksia, passeja tai ajokortteja tai näihin rinnastettavia menetyksiä.


Varkaus- tai rikkoutumistapauksissa asiakkaalla on osoittamisvelvollisuus siitä, että asia, tuote tai vastaava on hävinnyt, vaurioitunut yrityksemme laiminlyönnin seurauksesta. 


Asiakaalla on velvollisuus vartioida omaisuuttaan kaikissa tilanteissa. Kuljettaja ei vartioi tai silmälläpidä asiakkaiden mahdollisesti autoon jättämää omaisuutta.


Autoon ei saa missään tilanteessa jättää arvokasta omaisuutta ilman vartiointia tai silmälläpitoa. 


 


Matka- ja varkausvakuutus


Taxi Ollil suosittelee riittävän matka-, vapaa-aika,- vastuu-, tapaturma- ja varkausvakuutusta  kaikissa yrityksen kuljetuksissa.


Taxi Ollilolettaa kaikkien matkustajien, myös lasten vakuutusten olevan voimassa kaikissa kuljetuksissa.


Matkan aikana särkyneet tai kadonneet matkatavarat, sekä kaikki korvausta vaativat tilanteet korvataan ensisijaisesti matkustajan omasta matka- ja matkatavaravakuutuksesta.


 


Matkustajan vastuu


Erehdyksiä matkaa varattaessa voi aina sattua ja siksi matkustajan velvollisuus on tarkastaa, että kaikki annetut tiedot on juuri ne tiedot, joita kuljetuksen järjestäjä tarvitsee matkan sujuvaan toteutumiseen. 


Jos vääriä tietoja tai vastaavia tietoja annetaan tarkoituksella kuljetuksen järjestäjälle on kuljetuksen järjestäjän tai kuljetuksen edustajan oikeus evätä tietojen antajan matka välittömästi ilman korvauksia ennen matkaa tai matkan aikana.


Matkustaja on velvollinen saapumaan lähtöpaikalle hyvissä ajoin ennen kuljetuksen lähtöä. Jos matkustajaa ei ole sovitussa paikassa sovittuna aikana on kuljettajalla oikeus poistua lähtöpaikalta. Tämä poistuminen ei ole virhe palvelussa eikä mahdollisia maksuja palauteta asiakkaalle.


Jos matkustaja myöhästyy ilmoitetusta lähtöajasta, matkustaja vastaa itse kaikista tilalle hankituista kuljetuksista ja tähän myöhästymiseen liittyvistä suorista tai epäsuorista kustannuksista. Myöhästymiset tai kuljetukselle saapumatta ei vapauta matkustajaa sovituista maksuista tai jälkikäteen perittävistä kuljetusmaksuista.


Asiakkaalla ei ole oikeutta saada hinnanalennusta em. käyttämättä jääneistä palveluista.



Kuljetuksen järjestäjän vastuu


Kuljetuksen tarjoajan korvausvastuun yläraja rajoittuu kaikissa tapauksissaTaxi Ollil tilaajalta/asiakkaalta palvelusta saamiinsa maksuihin.

 


Lakisääteiset ajoajat


Linja-auto kuljetuksissa kuljettajat noudattavat lakisääteisiä ajo ja lepoaikoja (4,5h yhtenäistä ajoa ilman taukoa / yht. 9h ajoa vrk.)


 


Jos Taxi Ollil asiakkaalle toimittamassa palvelussa ilmenee virhe, asiakkaan on viipymättä ja välittömästi ilmoitettava siitä auton kuljettajalle, matkanjärjestäjälle tai hänen edustajalleen matkalla tai matkan kohteessa. Taxi Ollil, kuljettajalla tai tämän edustajalla on tällöin oikeus korjata aiheuttamansa virhe veloituksetta, niin pian kuin olosuhteet sen sallivat. Jos asiakas laiminlyö ilmoittaa virheestä välittömästi, jonka tämä on havainnut tai tämän olisi pitänyt kohtuudella havaita, asiakkaalla ei ole oikeutta esittää virheen perusteella myöhempiä korvaus vaatimuksia. Mahdollinen korvausvaatimus on tehtävä kirjallisesti viimeistään kahden päivän kuluttua matkan päättymisestä. 


 Auton kuljettajalla on oikeus estää matkustajan pääsy autoon, jos on mahdollisuus häiriköintiin tai ongelmatilanteiden syntymiseen. Ajon aikana kuljettaja ei voi puuttua ongelmatilanteisiin. Oikeus estää matkustajan pääsyä autoon voi tapahtua ennen matkan alkua, matkan aikana tai kaikissa matkustusajankohdan aikoina.


 


Pidätämme oikeudet hinnanmuutoksiin.


Matkojen hinnat, matkaohjelmat, matkan toteutuminen ja aikataulut julkaistu sitoumuksetta.


 


Teemme kaikkemme että matkanne onnistuu odotusten mukaisesti.


 


Molemmin puolisen luottamuksen arvoisesti: HYVÄÄ MATKAA!



Säännösten mukaiset vastuuvapauslausekkeet:


Taxi Ollil:n kaikilla sähköisillä sivustoilla/web-toteutuksilla julkaistut tiedot ovat käytettävissä vain sellaisena kuin ne ovat.

Vaikka tietoja pidetään tarkasti ja luotettavasti Taxi Ollil ei myönnä oletettuja tai käytännön takeita sisällön luotettavuudesta tai teknisestä käytettävyydestä.

Taxi Ollil ei ota vastuuta siitä, että kävijät eivät mahdollisesti osaa käyttää sivustoja tai palveluja virheettömästi.

Taxi Ollil:llä on jatkuvana tavoitteena kehittää ja parantaa myymiään palveluja, näin palveluihin voi tulla muutoksia ilman erillisiä ilmoituksia tai tiedoituksia.

Taxi Ollil pidättää kaikki oikeudet muutoksiin ilman ennalta ilmoittamatta(tekniset tiedot, tuotteiden ja palvelujen sisältö sekä laajuus, hinta tai näihin rinnastettavat tiedot).


 


Palveluiden saatavuus ja tilaus


Ennakkotilauksissa tilaukset voi tehdä 24/7 siihen tarkoitetuilla sähköisillä lomakkeilla.

Yrityksellä ei ole ympärivuorokautista puhelinpäivystystä(ei 24/7 puhelinpäivystystä). 


Yrityksemme tuo Euroopasta yksittäisiä ajoneuvoja myyntitarkoituksessa. Käytämme henkilöliikenteessä myös näitä ulkomailta tuotettuja ajoneuvoja. Osa ajokalustosta on näin myynnissä ja tarvittaessa myyntitilanteessa tarjoamme aina vastaavaa ajokalustoa tilalle. Tarvittaessa tarjoamme myös kumppanuusyritysten kanssa vastaavaa kalustoa tilalle. Palvelujen tilaajan on huomioitava nämä mahdolliset kalustonvaihdot ja muutokset ajoneuvokalustoissa.



Palvelujen keskeytys


Yritys voi väliaikaisesti ilman asiakkaan suostumusta keskeyttää palvelujen tarjoamisen tai rajoittaa niiden käyttöä, jos tämä toimenpide on välttämätöntä turvallisuutta, kiireellistä sekä kun pakollista kalustohuoltoa tai korjaustarvetta ilmenee. Tällaisia ​​toimenpiteitä ovat esimerkiksi kuljetuskaluston turvallisuutta koskevat toimenpiteet ja mahdolliset vakavat tekniset ongelmat. Yritys tekee keskeytykset asiakasta mahdollisimman vähän haittaavalla tavalla ja mahdollisimman vähän haittaavana ajankohtana sekä pyrkii mahdollisuuksien mukaan ilmoittamaan asiakkaalle keskeyttämisestä etukäteen. Tämä em. keskeytys ei ole virhe palveluiden toimittamisessa, jos palvelujen toimittaja noudattaa näitä matka- ja toimitusehtoja.


 



I